torsdag 11. november 2010

Da er det snart jul..

.. og det er greit og begynne med julegaver. Vil jo bruke fantasien litt og ikke kjøpe alle julegavene i år. For ca en måned siden kom mamma med noen fine kjøkkenkluter hun hadde strikket til meg. Hvor genialt er ikke det? Og de er så gode og vaske med, lett og skylle av smuss og møkk, i motsettning til mange andre kjøkkenkluter som blir fort sure og møkkete.
Jeg bestemte meg for å hekle noen i stedet, i og med at strikking er ikke min sterke side. Hva syns du:
Det er veldig lett, jeg la opp 45 løsmasker og så heklet jeg staver frem og tilbake til jeg fikk den str jeg ville ha, også heklet jeg fastmasker rundt hele for å få en fin kant. brukt vanlig tykt bomullstråd. Noe så lett, og da får du de fargene DU vil ha på kjøkkenet!

2 kommentarer:

  1. Tine!!!Velkommen til bloggeland!Kult at du gjorde det!!
    De klutene var skikkelig fine! Kanskje jeg prøver meg på en også....Hva slags hgarn har du brukt?

    SvarSlett
  2. Garnet heter Heavy Cotton og er fra Stoff og Stil.. masse fine farger der altså..

    SvarSlett