tirsdag 1. februar 2011

Oppdrag; Mammas strikkepinner!!

I går fikk jeg en melding av mamma om at hun ønsket seg noe hun kan ha strikkepinnene sine i, og jeg ville selvfølgelig hjelpe! Hun tipset meg om å bruke Pringles-boks.
Så i dag pirket jeg frem kreativiteten, og her er resultatet, jeg viser trinnvis hva jeg har gjort, så du kan prøve deg du og ;)


Det du trenger:
-Pringles-boks
-Scrapbooking-ark, eller gavepapir, også fint med gråpapir
-Limstift + flytende lim
-Gavelapp, glansbilde, kort eller lignende
-Blondebånd
-Hekle-running
-Sprittusj


Først må du ta frem et glass melk og dots, det er alltid deilig å ha noe å knaske på når man driver med håndarbeid/hobby! Og for å få stemningen på topp, sett på det nyeste albumet til Lissie, vakker musikk!

Begynn med pringles-boksen og klipp til arket!

Et tips er å være nøye, og bruke goood tid! Da blir det så mye finere resultat.
Her kan du bruke limstiften (ikke spar), men hvis du bruker gavepapir så er det viktig å ta tynt fint lag og ikke få klumper.

Jeg valgte å bruke denne gavelappen, du kan også bruke gamle glansbilder eller koslige kort, kun fantasien som stopper deg!

Jeg knøyt fast gavelappen rundt boksen, også limte jeg lappen godt fast i boksen med limstiftt (ville blitt en plage om lappen hang å dinglet), dette må tørke ordentlig! Jeg teipet et papir rundt for at det skulle holde seg på plass mens det tørket.
Sprittusj var det eneste jeg hadde,  du kan også bruke sjablong eller klistremerker.

Blonder er alltid koselig detalj, lim blonden rundt med limstift, jeg droppet sløyfe (kan bli litt mye)! Bruk godt med lim, og la det tørke!

Her ser du åssen jeg har knytet fast gavelappen.

Ta godt med flytende lim (som blir gjennomsiktig) og stryk det utover med fingeren, oppå og på kantene!

Så legger du heklerunningen oppå lokket og bretter ned hvis du har noe til overs, så kan du knyte for at det skal tørke, ta vekk snora etterpå.





Håper du likte den! Legg gjerne inn komentar =)


4 kommentarer:

  1. nydelig:) du er nerd, men fliink:D <3

    SvarSlett
  2. Å nå håper jeg ikke storesøster leser bloggen din eller besøker tante med det første for sån skal jeg lage til ho! Kjempe nydelig!!! Takk for tipset!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Ja,tusen takk den var knallfin...sliter bare litt med å spise opp pringelsen ;-) stor klem

    SvarSlett
  4. HeHe!! Tusen takk for fine komentarer! Veldig lett å lage, lise! Gøy du likte det!!
    -Klem Tine <3

    SvarSlett